دوشنبه ۱ مرداد ۱۴۰۳ |۱۵ محرم ۱۴۴۶ | Jul 22, 2024

رئیس شورای روحانیت قشم با بیان اینکه خوارج مرده‌اند، اما فکرشان کماکان باقی است گفت: جنود فکری و برداشت سطحی از دین دو عامل وجود و استمرار حیات تکفیر در اسلام است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از بندرعباس، شیخ عبدالرحیم خطیبی قشمی، رئیس شورای روحانیت قشم و امام‌جمعه اهل‌سنت این شهرستان در کارگاه آموزشی شناخت وهابیت با بیان اینکه، مسئله تکفیر از ابتدا و صدر اسلام وجود داشته است اظهار کرد: امروز تکفیر شکل و شمایلی جدید به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمنان اسلام با حمایت از تکفیری‌ها اهداف برنامه‌ریزی شده را دنبال می‌کنند گفت: یکی از اهداف آنها این است که با سیاه‌نمایی از اسلام جلوی پیشرفت و نفوذ اسلام در اروپا، آمریکا و سایرنقاط جهان را بگیرند.

رئیس شورای روحانیت قشم با بیان اینکه در صدر اسلام خوارج پاک‌ترین افراد را تکفیر کردند تصریح کرد: این تکفیرها از زمان خلیفه سوم شروع شد و در زمان حکومت امیرمومنان علی(ع) ادامه یافت؛ تا جایی که خوارج جرات کردند امیرمومنان(ع) را به شهادت رساندند.

وی با بیان اینکه بزرگترین فتنه در صدر اسلام و در عصر حاضر تکفیر است تشریح کرد: اگر آنها اظهار بی‌دینی می‌کردند تکلیف آنها مشخص بود، اما وقتی در لباس دین و با تفکر جهاد در راه خدا آدم می‌کشند، مسئله بسیار خطرناک می‌شود.

امام‌جمعه اهل‌سنت قشم با بیان اینکه مرض شهوات به مراتب کم‌خطرتر از مرض شبهات است اظهار کرد: وقتی انسان گناهی را از روی شهوات انجام می‌دهد، می‌تواند توبه کند اما کسی که در ذهنش شبهاتی در مورد اسلام به وجود بیاید و مسلمانان را برای رضای خداوند سر ببرد، به سادگی درمان نمی‌شود و جان و مال و ناموس مومنان از چنگال آنها در امان نیست.

وی با بیان اینکه خوارج مرده‌اند، اما فکرشان کماکان باقی است گفت: جنود فکری و برداشت سطحی از دین دو عامل وجود و استمرار حیات تکفیر در اسلام است.

گفتنی است: کارگاه آموزشی شناخت وهابیت با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و جمع کثیری از روحانیون و ائمه جمعه شیعه و اهل‌سنت قشم، امروز در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha